Klantgegevens bundelen

Informatie en gegevens van klanten worden opgeslagen in verschillende systemen. In een CRM-systeem. In een klantcontact-systeem. In een facturatiepakket. Eclipse bundelt klantgegevens naar het Canoniek Data Model (CDM). Daarin structureren en valideren we die klantgegevens. Ook kunnen we gegevens verrijken als dat nodig is.

Als alle klantgegevens overzichtelijk bij elkaar staan, bepalen we op welke plek in de organisatie welke gegevens nodig zijn. Een applicatie die e-mails verstuurt, heeft bijvoorbeeld andere klantgegevens nodig dan een medewerker bij het klantcontactcentrum. Via het CDM zorgen we ervoor dat gegevens snel en veilig op de juiste plek terechtkomen. Precies daar waar ze nodig zijn.

Applicaties verbinden

De e-mail die je stuurde werd niet geopend. Daarom wil je dat er automatisch een reminder per sms wordt verzonden. En het call-center moet de klant voor de zekerheid ook nog even bellen. Deze werkwijze vraagt dat applicaties perfect met elkaar communiceren: intelligent, automatisch en veilig.

Eclipse zorgt voor de juiste integratie van applicaties om daarmee de perfecte eenduidige communicatie te realiseren. Samen met onze klanten bekijken we hoe we die integratie tot stand brengen. Via API-koppelingen, sFTP, Message Queue of Webservices. Net wat prettig én mogelijk is.

Daarnaast denken we mee over de kanalen die jij als organisatie nog niet inzet, maar wél wilt gaan inzetten in de toekomst. Dat kunnen bijvoorbeeld nieuwere communicatiekanalen zijn als whatsapp voor business of een slimme chat-app. Maak je hier nu nog geen gebruik van, dan kan Eclipse dit voor je faciliteren.

Uniforme communicatiestijl

De medewerker bij de afdeling administratie verstuurt een herinnering per e-mail. De e-mail heeft een nette opmaak en de communicatiestijl is formeel. “Geachte … Heeft u ….”. Hetzelfde moment stuurt een medewerker bij de afdeling klantcontact ook een e-mail. De medewerker is nieuw, de opmaak van de e-mail-opmaak is nog niet ingeregeld en de communicatiestijl is informeel “Beste …. Heb je ….”. De e-mail bevat ook twee spelfouten maar is helaas al verstuurd en niet gecontroleerd.

Verschillende afdelingen. Verschillende medewerkers. Verschillende communicatiestijlen. Maar tegelijkertijd één bedrijf. Een bedrijf dat één professionele en uniforme uitstraling zou moeten hebben. Door te werken met onze templates die gecontroleerd en geaccordeerd worden zorgen we voor een uniforme communicatiestijl, zonder fouten, én met een snelle doorlooptijd.

Scenario’s uitwerken

Stel: een klant opent een e-mail, klikt op de link in die e-mail maar logt uiteindelijk niet in op de mijn-omgeving? De actie die van de klant verwacht werd, bijvoorbeeld het aanpassen van een abonnement, het doorgeven van gegevens of het accorderen van een voorstel, vindt hierdoor niet plaats. Wat nu?

Dit is een reëel scenario dat vooraf uitgedacht moet worden. Dit uitdenken is wat Eclipse doet voor organisaties, en samen met organisaties. We zetten gestructureerd meerdere ‘wat-als’ en ‘als-dan’ scenario’s op een rij. Dat doen we met Scenariomanagement, de data in ons Canoniek Data Model (CDM) en het verbinden van applicaties.

Flexibel klantreizen inrichten

De perfecte klantreis inrichten én laten functioneren, klanten óf medewerkers specifieke taken en rollen geven, acties starten op basis van het gedrag van klanten óf medewerkers? Bij Eclipse leggen we dit vast via onze dynamic workflow.

Dynamic Workflow van Eclipse is geen vaststaande of stugge beheeromgeving voor organisaties. Eclipse ontwikkelt workflow-omgevingen op maat, met processen die aansluiten bij jouw team, klantengroep of organisatie. Dynamic Workflow integreert naadloos met onze Customer Communication Management as a Service .

Elk proces wordt gestart en afgerond, waarna een nieuw proces start. Elk proces kan een deadline krijgen of een trigger geven, wanneer een actie uitblijft. Via onze CCaaS kan er in dat geval op maat een aankondiging, bevestiging of herinnering per sms, e-mail of brief worden verstuurd.

Management dashboard

Hoe lang staan klanten telefonisch ‘in de wacht’? Wat werkt beter als reminder: sms of whatsapp? Hoe lang duurt het voordat een prospect een klant wordt? Binnen hoeveel dagen wordt een factuur betaald? Hoe vaak logt een klant in op een mijn-omgeving? Hoe ontwikkelt de NPS-score zich? Welke cijfers je ook wilt meten, Eclipse zorgt voor op-maat KPI-BI-dashboards.

Eclipse realiseert op-maat KPI-BI-dashboards gebaseerd op de klantdoelen die belangrijk en relevant zijn voor jouw organisatie. Deze doelen bepalen we in onderling overleg. De dashboards die we ontwikkelen geven het noodzakelijke inzicht op een overzichtelijke manier. We kunnen de dashboards ontsluiten voor meerdere devices: smartphone én desktop bijvoorbeeld. Realtime inzicht en bijsturen wordt op die manier eenvoudig.

Koppelen met externe data? Om de resultaten van jouw organisatie te vergelijken / benchmarken met die van andere organisaties? Dat is allemaal mogelijk. Eclipse zorgt ervoor dat applicaties op een betrouwbare en duurzame manier verbonden worden.

Nieuwe klantkanalen inzetten

Je overweegt een app te ontwikkelen. Push-notificaties en het ‘rode bolletje’ bij de app zorgen namelijk voor meer actiebereidheid bij de gebruiker. Daarnaast wil je ook whatsapp inzetten als communicatiekanaal. Waar start je? Hoe richt je deze kanalen slim in? En hoe weet je zeker dat je nooit klantdata verliest tussen deze kanalen?

Eclipse is specialist in het faciliteren en koppelen van klantkanalen. Whatsapp, persoonlijke brieven, mijn-omgevingen en spraakberichten zijn voor ons bekend terrein. Via ons Canonieke Data Model (CDM) zorgen we dat informatie vanuit het ene kanaal, bijvoorbeeld een app, automatisch geüpdatet wordt in een ander kanaal, bijvoorbeeld de mijn-omgeving. Dit geeft de zekerheid van één compleet communicatieprofiel.

En wil je zeker weten dat een bericht ontvangen of gelezen is? Dan geven we je via Closed-Loop inzicht in de acties die een klant wél of niet heeft uitgevoerd.