Nieuwe klantkanalen inzetten

Je overweegt een app te ontwikkelen. Push-notificaties en het ‘rode bolletje’ bij de app zorgen namelijk voor meer actiebereidheid bij de gebruiker. Daarnaast wil je ook whatsapp inzetten als communicatiekanaal. Waar start je? Hoe richt je deze kanalen slim in? En hoe weet je zeker dat je nooit klantdata verliest tussen deze kanalen?

Eclipse is specialist in het faciliteren en koppelen van klantkanalen. Whatsapp, persoonlijke brieven, mijn-omgevingen en spraakberichten zijn voor ons bekend terrein. Via ons Canonieke Data Model (CDM) zorgen we dat informatie vanuit het ene kanaal, bijvoorbeeld een app, automatisch geüpdatet wordt in een ander kanaal, bijvoorbeeld de mijn-omgeving. Dit geeft de zekerheid van één compleet communicatieprofiel.

En wil je zeker weten dat een bericht ontvangen of gelezen is? Dan geven we je via Closed-Loop inzicht in de acties die een klant wél of niet heeft uitgevoerd.

Welke kanalen wil je inzetten?

Hieronder vind je een overzicht van kanalen die wij voor onze klanten inzetten. Wat we doen bij nieuwe kanalen? Bij voice speech, TikTok of videobellen? Geen probleem. Wij integreren alle nieuwe kanalen altijd snel.

  • Mijn-omgeving
  • E-mail(Aangetekend / Automation)
  • Whatsapp
  • Spraakbericht
  • Chat
  • Sms
  • Brief
  • Overheidscommunicatie (o.a. MijnOverheid.nl)
  • Betaalkanaal (iDeal / QR Betalingen)

De voordelen van meerdere klantkanalen

  • Jij bent waar je klant is
  • Aanpassen aan verschillende doelgroepen
  • Gegevens up-to-date via ons CDM
  • Web- en cloud-based
  • Schaalbaar en betaalbaar