Eclipse Group erkend als leader in het Aspire Leaderboard voor de BeNeLux

Eclipse Group (of “Eclipse”) is een Nederlandse hosted managed services provider die een “CCM-as-a-Service”-platform aanbiedt, samen met bijbehorende diensten. Deze diensten omvatten integratie, maatwerk of specifieke IT-ontwikkeling, evenals hosting- en onderhoud.

Sinds 2019 ontwikkelen ze hun Customer Communications Management as a Service (CCMaaS)-platform. Het CCMaaS-platform is een robuuste, multi-tenant, zeer schaalbare en full-service SaaS-applicatie, momenteel in productie op de Nederlandse markt bij enkele grote klanten.

Aspire, een wereldwijd analyse- en marktonderzoeksbureau in de CCM- en CXM-industrie, analyseert en rangschikt softwareleveranciers in regelmatig bijgewerkte interactieve online grids, het Aspire Leaderboard genoemd. Eclipse is onlangs uitgeroepen tot Leader op het Leaderboard in de 2023 Communications Experience Platform (CXP) en CCM-CXM Implementation Services (CIS) grids.

“Het is een eer om deel te nemen aan het gerenommeerde Aspire Leaderboard. Om erkend te worden als leider in de Communications Experience Platform (CXP) en CCM-CXM Implementation Services (CIS) grids is een bewijs van het harde werk van ons team, onze toewijding aan kwaliteit en van de sterke relaties met onze klanten en partners” zegt Stijn Giesberts, CEO van Eclipse Group. “Onze belangrijkste onderscheidende factor is het sterke CCM-cloudplatform dat is ontwikkeld om native op Azure te draaien. Bovendien lopen we voorop met onze zeer flexibele en intelligente scenario-management engine, die geavanceerde workflowautomatisering en out-of-the-box API-gebaseerde integratiemogelijkheden biedt en daarnaast mogelijkheden voor betalingsverwerking, filesharing, formuliergebaseerde gegevensverzameling en -verwerking, metadata rapportage, batching van taken, evenals archivering en integratie met overheidsportals.

Het Aspire Leaderboard laat ook zien dat Eclipse onlangs een aantal strategische veranderingen heeft ondergaan en zich richt op innovatieve aspecten van CXM, zoals de investering en creatie van een eigen intelligente formulierenoplossing die flexibele, veilige en gebruiksvriendelijke mogelijkheden voor gegevensverzameling biedt op basis van wachtwoordloze authenticatie, gebruik makend van magic links. Er zijn ook zeer interessante ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie wat kan worden ingezet voor migratieprojecten, contentcreatie, vertaling encustomer journey building.

“Tijdens onze evaluatie van Eclipse waren we onder de indruk van de kracht van het CCM-cloudplatform, met name de mogelijkheid om in zowel single-tenant als multi-tenant SaaS-modus te draaien, gebaseerd op een combinatie van eigen technologieën en technologieën van derden, terwijl het tegelijkertijd een flexibele oplossing die kan worden aangepast aan de behoeften van zakelijke klanten”, zegt Kaspar Roos, CEO en oprichter van Aspire. “Eclipse blijkt een ambitieuze speler te zijn die klaar is voor verdere expansie.”

 

Over Aspire

Aspire Customer Communications Services is een boetiek adviesbureau gespecialiseerd in de sectoren Customer Communications Management (CCM), Customer Experience Management (CXM) en Customer Journey Management (CJM). Door middel van diepgaande marktexpertise en mondiale inzichten werkt Aspire samen met Software, Services en Solution providers, en consultancy bureau’s en private equity-bedrijven om hen te helpen hun CCM-doelen te bereiken. Vind meer informatie over hoe Aspire organisaties helpt bij het navigeren door de complexiteit van de wereld van klantcommunicatie op Aspire | Customer Communications Services (aspireccs.com).