PLATFORM

Maak een vliegende start met ons omnichannel communicatie platform.

Een omnichannel communicatie platform, gespecialiseerd in het creëren, beheren en distribueren van gepersonaliseerde berichten. Eclipse weet als geen andere hoe deze hele keten in te richten en hebben alle nodige elementen samengebracht in één End-to-End platform.
Communiceer gepersonaliseerd met je klanten en profiteer van robuuste en gestandaardiseerde processen waarmee snel op marktveranderingen ingespeeld kan worden. Content veilig en efficiënt beheren en publiceren wordt mogelijk gemaakt voor business users.

CCM as a Service

CCM-software stelt organisaties in staat om grote volumes en on-demand gepersonaliseerde communicatie, zoals brieven, facturen, polissen, contracten en klantcorrespondentie, te ontwerpen, beheren en leveren vanaf één gecentraliseerd cloudgebaseerd platform. Customer Communication Management as a Service Binnen ons CCM as a Service platform kan alle klantcommunicatie via alle denkbare kanalen worden ingericht en uitgevoerd te beginnen bij het inrichten van templates en het opmaken van de benodigde content. Middels scenario management kan de omnichannel communicatie journey worden ingericht welke gebruik maakt van de beschikbare templates en content. Vervolgens zorgt de production engine ervoor dat de journey wordt uitgevoerd en alle communicatie via de juiste kanalen wordt verstuurd. Additioneel kan de Customer Journey Mapping module binnen het platform worden gebruikt. Hiermee kan een end-to-end customer journey in kaart worden gebracht en gemonitord. Omdat deze gekoppeld is aan het CCM platform kan met behulp van live data de journey worden gemonitord. Onderstaand schema geeft een overzicht van alle modules van ons CCM as a Service platform.  

Integratie

Klant data is vaak opgeslagen in meerdere bronsystemen en speelt een cruciale rol in de communicatie keten. Met ons Customer Communication Management (CCM) platform verbinden wij zowel met bronsystemen als met derde partijen die bijdragen aan een betere klantbeleving. Data is beschikbaar in gestructureerde, ongestructureerde of reeds geformatteerde vorm. De hoeveelheid ongestructureerde data is in de afgelopen 10 jaar met een factor 30 vermenigvuldigd en groeit nog steeds exponentieel. Eclipse biedt een platform waarmee data afkomstig uit meerdere bron systemen en data-vormen samengebracht kunnen worden naar één gestructureerde “actionable” dataset die direct ingezet kan worden voor communicatie op maat. Daarnaast heeft Eclipse het Canonical Data Model (CDM) verwerkt in de platform architectuur om standaardisatie op data niveau te kunnen faciliteren. In het CDM gebruiken we een gesegmenteerde structuur met vooraf gedefinieerde datagebieden zoals persoonsgegevens, adresgegevens, referentiegegevens, productiegegevens, distributiegegevens en inhoudsgegevens. Op het platform worden de JSON of XML datasets verwerkt op basis van de CDM-richtlijnen. Hiermee wordt het mogelijk om de aangeleverde gegevens over het gehele proces te valideren. Dit werkt als volgt: Uw organisatie levert de data al aan in het CDM-formaat of levert het dataformaat aan vanuit de bronsystemen. Vervolgens wordt de data geconverteerd en verrijken we de data uit uw bronsysteem naar het standaard formaat of valideren we de aangeleverde CDM-data voor verdere dataverwerking. Mocht datavertaling nodig zijn, dan zorgen wij voor de verwerking van volledige en actuele gegevens. Dit is essentieel om alle gewenste functionaliteiten die ons platform u biedt optimaal te benutten.

Content & template management

Content management

  • Ontwerp en beheer templates
  • Manage en accordeer content
  • Remote & gebruiksvriendelijk
Voor het inrichten van effectieve communicatie over alle communicatiekanalen is het belangrijk dat content gemakkelijk kan worden gecreëerd, aangepast en beheerd. De content manager binnen het Eclipse CCM SaaS platform biedt een zeer gebruiksvriendelijk content & template managementsysteem voor het creëren en opslaan van diverse soorten content, zoals teksten, tekstfragmenten, kop-/voetteksten, afbeeldingen en verschillende templates voor brieven, e-mails, Whatsapp berichten, etc.

Eclipse CCM Content and Template ManagementEclipse CCM Content and Template Management

De content manager maakt het mogelijk om de content te creëren en templates op te maken die communicatie via alle gewenste kanalen en touchpoints optimaal ondersteunt. De content manager zorgt voor consistentie in communicatie doordat templates gemakkelijk kunnen worden gecreëerd voor alle communicatie uitingen en voor ieder kanaal. De autorisatie workflow zorgt voor de juiste controle en goedkeuring waardoor foutieve communicatie wordt voorkomen. Bij Eclipse omarmen we intuïtieve browser gebaseerde tools voor contentbeheer en zorgen we voor gebruiksgemak voor niet-technische zakelijke gebruikers. Eclipse gebruikt API-gebaseerde oproepen om toegang te krijgen tot de gecentraliseerde inhoud en inhoud gerelateerde services. Hierdoor kan onze service inhoud van API-eindpunten ophalen of naar andere systemen pushen.

Scenario Management

  • Voorkeurskanalen
  • Customer journey
  • Scenario timeline​
Scenario management stelt onze klanten in staat om via een visuele workflow alle beschikbare outputkanalen te combineren in één enkel, communicatiescenario en verschillende triggers te koppelen aan modulaire outputkanalen. Met scenario management kunnen gebruikers de beschikbare communicatiekanalen eenvoudig beheren via een transparante editor door middel van slepen en plaatsen. Hiermee kunnen gebruikers eenvoudig ‘Wat als’, ‘Als-Dan’, acties en triggers configureren.

Eclipse CCM Scenario Management Eclipse CCM Scenario Management

In een scenario kan een workflow worden vastgelegd die communicatie voor verschillende kanalen naar een doelgroep orchestreert. Men kan een bericht (opgesteld in de content manager) via Whatsapp laten opvolgen door een e-mail of brief. Communicatieprocessen kunnen zo vooraf worden gedefinieerd, zodat de klant reis vlot zal verlopen. Continuous improvement: Afhankelijk van de behoefte van de doelgroep kunnen deze scenario’s eenvoudig worden aangepast door gegevens uit de praktijk of feedback van de doelgroep. Dit met als doel de communicatie continu te blijven verbeteren. Daarbij kan ook de A/B testing tool worden gebruikt die is opgenomen in de scenario manager van Eclipse.

Kanaal

Production engine

  • Batch & on demand
  • Document compositie
  • Job Scheduling

Automate & Distribute​

any output
mail
e-mail, SMS
Push notifications
Whatsapp
Enrichments
  • Payment link
  • WCAG 2.1
  • Signing
Interactie met klanten vindt steeds vaker plaats in de vorm van een interactieve customer journey die loopt via verschillende communicatiekanalen. Een consument kan bijvoorbeeld contact opnemen via chat, telefoon of door het invullen van een online formulier. De organisatie reageert over het algemeen via dezelfde of andere kanalen, zoals sms, e-mail of per brief. Consumenten verwachten ook dat berichten goed leesbaar zijn op hun mobiele apparaat en dat ze zichzelf niet hoeven te herhalen omdat de organisatie ze al goed kent. Eclipse is gespecialiseerd in het koppelen van deze communicatiekanalen. WhatsApp, SMS, E-mail/aangetekende E-mail, Print, spraakberichten, koppeling met mijn-omgevingen en het koppelen met de Berichtenbox van de overheid zijn voor ons bekend terrein. Wij zorgen ervoor dat informatie uit één kanaal, bijvoorbeeld een e-mail, automatisch wordt bijgewerkt in een ander kanaal, bijvoorbeeld de mijnomgeving of archief. En wil je er zeker van zijn dat een bericht is ontvangen of gelezen? Via Closed-Loop geven wij inzicht in de acties die een klant wel of niet heeft uitgevoerd.

Inzicht

Management dashboard

  • Widget based
  • Real-time information​
  • Scenario timeline​
Doordat we de hele communicatieketen van data tot distributie in beheer hebben presenteren we alle inzichten uit de keten op een overzichtelijke manier. Dit doen we op basis van real-time informatie en voor iedere gebruiker op maat. Eclipse CCM Management Dashboard Binnen onze Microsoft Azure-omgeving worden alle processen en activiteiten geregistreerd en gelogd voor een periode van minimaal 6 maanden. Indien gewenst kan deze periode worden verlengd. Alle verwerking en reacties zijn opgenomen in een op widgets gebaseerd dashboard dat beschikbaar is in de portal. We bieden een overzicht in vogelvlucht van wat er op elk punt van hun reis aan een enkele klant wordt gecommuniceerd en bieden de mogelijkheid om communicatie op elk moment te volgen, analyseren, starten of stoppen. Het productie-engine kan gegevens omzetten in vele uitvoerformaten zoals DOCX, PDF, HTML5, CSV, TXT, AFP, Creo VPS, IJPDS, MIBF, NexPress VDX, PCL, PPML, PostScript en VIPP.

Flex Forms

flexForms

Met Eclipse FlexForms kunt u schaalbare datagestuurde interactieve webformulieren maken die eenvoudig kunnen worden geïntegreerd in uw klantcommunicatie. FlexForms is een onderdeel van het Eclipse Customer Communication (CCM) Platform, waarmee u uw formulieren kunt maken en beheren binnen het online CCM-portaal. U kunt moeiteloos formulieren ontwerpen en maken voor klant onboarding, compliance, remediation, audits, inspecties, trainingen, beoordelingen en examens. Onze form builder ondersteunt verschillende media, handtekeningen, tabellen, lijsten, rangen en aangepaste HTML-elementen. Of het nu gaat om een eenvoudige enquête met één vraag of een complexe beoordeling van meerdere pagina's, onze Flex Forms komen tegemoet aan uw behoeften.

  • Efficiënt: snel en eenvoudig datagestuurde interactieve webformulieren opzetten en onderdeel maken van uw klantcommunicatiestroom. Het formulier kan eenvoudig worden aangemaakt in de formulierbouwer binnen het online CCM-portaal.
  • Aanpasbaar: ontworpen om aanpasbaar te zijn aan uw behoeften. U kunt kiezen uit een verscheidenheid aan vooraf gemaakte sjablonen om snel aan de slag te gaan, en uw formulieren aanpassen aan de look en feel van uw merk.
  • Mobielvriendelijk: ontworpen om naadloos te werken op mobiele apparaten, zodat uw klanten overal toegang hebben tot uw formulieren.
  • Veilig: FlexForms gebruikt een eenmalig wachtwoordsysteem om ervoor te zorgen dat uw gegevens veilig zijn.
  • Adaptieve vragen: FlexForms past zich aan de antwoorden van uw klanten aan en zorgt ervoor dat zij alleen de vragen zien die voor hen relevant zijn.
  • Herbruikbare formuliersecties: Bespaar tijd door formuliersecties op meerdere formulieren te hergebruiken.
  • Geautomatiseerde follow-ups en meldingen: stuur automatisch vervolg-e-mails en meldingen naar uw klanten.
  • Herinneringsberichten: stuur geautomatiseerde herinneringsberichten naar uw klanten om ervoor te zorgen dat zij uw formulieren op tijd invullen.
Klik hier voor meer informatie

End-to-End platform

De hele communicatieketen van data, content, workflow, distributie en weer terug naar data hebben we in één platform samengebracht. Bepaal zelf in welke mate je ondersteund wil worden.

De verantwoordelijkheid voor “operational excellence” ligt daarmee bij ons. Hierdoor gaan wij geen traditionele leveranciers – klant relatie aan, maar zijn we een partner die samen voor een oplossing gaan om klantcommunicatie te beheren.

Je werkt niet alleen samen met een serviceprovider voor een oplossing om klantcommunicatie te beheren, maar werkt ze ook samen met experts die deze softwaretools van binnen en van buiten kennen en de uitdagingen begrijpen waarmee bedrijfsorganisaties vandaag de dag worden geconfronteerd.

We verlichten met ons platform en het service model de druk op je organisatie en IT afdeling. Wij focussen ons op het beheer, de dagdagelijkse logistiek en problemen, zodat jij je kan focussen op strategie en customer engagement.

Activiteiten die wij naast het beheren uitvoeren zijn:

  • Software ontwikkeling
  • Dagelijkse inhoudswijzigingen
  • Conversie van templates
  • Herontwerp van documenten

Geheel wordt in de cloud aangeboden en biedt voordelen als schaalbaar, productinnovatie en beveiliging.