Pensioen Communicatie

Het belang van pensioencommunicatie is groot. De inhoud, vorm, het moment en het middel zijn daarbij van doorslaggevende aard om betrokkenheid van deelnemers te vergroten. Met communicatie segmentatie wordt dezelfde informatie op verschillende manieren ontworpen, gepresenteerd en geleverd. Dit klinkt makkelijker dan het is en vraagt naast inhoudelijke expertise ook veel van de technologie. Eclipse biedt die technologie met haar Customer Communications Management (CCM) platform.

Omni-channel deelnemerscommunicatie

Gepersonaliseerd, relevant en omni-channel communiceren op het moment dat de deelnemer dat wil. Deelnemers kunnen met de inzet van alle reeds beschikbare communicatiekanalen geinformeerd worden. Door verschillende kanalen te combineren kan er een gelaagdheid aangebracht worden. Deze gelaagdheid zal bijdragen aan de betrokkenheid op het onderwerp en zal helpen om complexe onderwerpen stapsgewijs uit te leggen.

Samenstellen van berichten

Door bij het opstellen van berichten gebruik te maken van een omni-channel preview, kan een communicatiespecialist onmiddellijk zien hoe de responsive berichten eruitzien in de verschillende kanalen en op de verschillende devices. Dit komt de consistentie van uw berichten ten goede en verkort de ontwikkelingstijd.

We hebben een best-practice voor content management ontwikkeld waarmee het beheer van grote hoeveelheden berichten vereenvoudigd wordt. Deze werkwijze zorgt ervoor dat u honderden sjablonen kan converteren naar één set ‘hoofdsjablonen’. Waarin u dan met de inzet van herbruikbare componenten, als tekstblokken, grafieken en afbeeldingen uw berichten kan samenstellen. Of het nu gaat over levering van online, digitale, mobiele of fysieke communicatie.

Ondersteund met een solide goedkeuringsprocessen stellen we verschillende specialistische teams in staat om samen te werken aan berichten met minimale tussenkomst van IT-resources.

Innovatie – operational excellence – IT-resources

Schaarste aan gespecialiseerde IT-resources vormt een bedreiging voor de deadlines die pensioenfondsen zichzelf stellen bij de invoering van het nieuwe stelsel. Eclipse biedt een Hosted Managed Service waarmee we geen traditionele leveranciers – klant relatie aangaan maar een partner zijn die samen met u werkt aan het beheren van de deelnemerscommunicatie. U werkt met onze experts samen die de gebruikte softwaretools van binnen en van buiten kennen en de uitdagingen begrijpen waarmee organisaties worden geconfronteerd. We verlichten de belasting op uw IT-resources en zorgen voor de dagdagelijkse logistiek. Wanneer er extra ondersteuning nodig is voor softwareontwikkeling, dagdagelijkse inhoudswijzigingen, conversies of herontwerp van documenten zijn wij voor u beschikbaar. Dit maakt ons een geschikte partner voor de uitdagingen van nu, maar ook voor vraagstukken in de toekomst.

Strategische flexibiliteit

Betrouwbaarheid bij het versturen van pensioenberichten is van groot belang. Maar juist wanneer het nog niet helemaal duidelijk is wat de meest efficiënte communicatiestrategie is moet de wendbaarheid groot zijn. We stellen u in staat gemakkelijk berichten en communicatie scenario’s aan te passen. Met modules voor A/B-testen en zonder tussenkomst van IT kan u communicatie optimaliseren. Doordat we automatisch mee op en neer schalen kunnen we zowel enkele berichten als volledige batches verwerken. Daarbij betaalt u enkel voor gebruik, zodat er ook geen onnodige kosten gemaakt worden.